RUS  ENG ЖУРНАЛЫ   ПЕРСОНАЛИИ   ОРГАНИЗАЦИИ   КОНФЕРЕНЦИИ   СЕМИНАРЫ   ВИДЕОТЕКА   ЛИЧНЫЙ КАБИНЕТ
Ближайшие семинары
Календарь семинаров
Список семинаров
Архив по годам
Регистрация семинара

Поиск
RSS
Ближайшие семинары





Для просмотра файлов Вам могут потребоваться








Коллоквиум Факультета компьютерных наук НИУ ВШЭ
16 октября 2018 г. 18:10–19:30, г. Москва, Кочновский проезд, д. 3, ауд. 205
 


Asynchronous games for Petri nets

Luca Bernardinello

Università degli Studi di Milano-Bicocca

Количество просмотров:
Эта страница:18

Аннотация: Games on graphs and on trees have been used in the fields of semantics and verification. Usually, they are defined as sequential games, where a play is a sequence of moves by the players.
However, when synthesizing or analyzing distributed systems, in which events happen concurrently and the global state is not observable, this approach is not always appropriate, since concurrency is hidden in the interleaving of events. Therefore, several kinds of games in which the players can move asynchronously have been proposed in recent years. I will present an attempt to define such a game, originally conceived in order to tackle the problem of “observable liveness”, in which an agent tries to control a Petri net so that a given transition will fire over and over, assuming that only a subset of the transitions is directly controllable.

Язык доклада: английский

ОТПРАВИТЬ: VKontakte.ru FaceBook Twitter Mail.ru Livejournal Memori.ru
 
Обратная связь:
 Пользовательское соглашение  Регистрация  Логотипы © Математический институт им. В. А. Стеклова РАН, 2019