The Metodic System for Work with Gifted Children in High School?
Основные публикации:
Samovol P. I., Applebaum M. V., 2005, Two Approaches in Teachenig Students to Solve Creative Mathematical Problems, Mathematical Education, Number 1 [32], Moskva, Russia.
Samovol P. I., Applebaum M. V., Broverman A., 2005, Creative Potential of Olympiad Problems. Tenth International Seminar of Mathematical Education on Creativity Development, Seoul, Korea.
Samovol P. I., Applebaum M. V., 2005, Prove in another way, Mathematics in School, ALE 35, 3 pp., Haifa, Israel.
Samovol P. I., Applebaum M. V., Gukov A., On One Paradoxical Task. Quantum Number 1, 2 pp., January 2005, Moskva, Russia.
П. И. Самовол, М. Аппельбаум, “От школьной задачи к студенческой проблеме”, Матем. обр., 2005, № 3(34), 51–57
17.
П. И. Самовол, М. Аппельбаум, “Два подхода в обучении школьников и студентов решению исследовательских задач по математике”, Матем. обр., 2005, № 1(32), 78–92
2004
18.
М. Амит, И. Хейфец, П. И. Самовол, “Математический Клуб Негева”, Матем. обр., 2004, № 3(30), 73–77